Výkřiky do tmy |
Celní deklarace IIJedním slovem: NEUVĚŘITELNÉ.Zásilka jdoucí z Japonska jako EMS (Express Mail Service) s běžnou lhůtou doručení 3 až 6 dní (!) čekala v ČR na proclení 6 dní (!!!). Zásilka prošla rentgenem, byla otevřena a dokonce i doručované zboží bylo otevřeno, vyndáno z obalu, rozloženo, znovu složeno a dáno zpět do obalu. Obalem byl (a teď se podržte) průhledný igelitový pytlík (!!!!!). Součástí balení byl dokonce i barevný obrázek, jak celé zboží vypadá v rozbaleném stavu. Součástí této tragikomedie byl i telefonický rozhovor s paní, která připravovala papíry k proclení. Zásilka ležela ve skladu České pošty od pátku odpoledne. Paní volala v úterý odpoledne. Kromě toho, že se zapomněla představit, opomněla také identifikovat dotčenou zásilku. Když jsem se snažil dozvědět, jaká je to zásilka (jaký typ, zda EMS), tak prohlásila: »Mně nezajímá, jaká je to zásilka, já potřebuju vědět, co je uvnitř.« Asi chudák nepochopila, že by měla říci, o jakou zásilku jde, abych jí mohl sdělit, co se v ní ukrývá. Po čase z ní vypadlo, že od obsluhy rentgenu má napsáno, co tam je, ale že se jí to nezdá. Tak jsem jí potvrdil, že obsluha rentgenu (a nejspíše i ti, co rozbalili nejen krabici, ale i zboží - pozn. autora) má pravdu. Finální proclení trvalo další dva dny a balíček byl doručen týden poté, co zakotvil v celním skladu. A za to vše si, prosím, Česká pošta účtuje celkem 180 Kč. PS: Docela by mne zajímalo, jak by se řešilo, kdyby pracovníci celní správy (příp. pošty) zboží poškodili. Kde a jak by se to reklamovalo a kdo by platil škodu. A také jak by se řešilo, pokud by obchod poslal omylem jiné zboží a zákazník by rozbalením při vnitřní kontrole balíku ztratil možnost zboží vyměnit. Obchody totiž berou zpět pouze nerozbalené zboží (v původním stavu). |
3. září 2011 (21) |